Translate
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Stäng
Sök
Svenska English

Autogirofolder
Fyll i direkt i datorn, skriv ut, skriv under och skicka in till oss.

Du kan även hämta foldern för autogiro hos våra försäljningsställen eller ringa till vår kundservice (0771-95 95 95) så skickar vi en.

Autogiro

Du kan beställa alla våra Resekort period (30 dagar) med autogiro.

Ditt kort gäller i ett år men månadskostnaden dras bara de första 9 månaderna. De tre sista månaderna bjuder vi på. Det finns ingen möjlighet att ändra korttyp för de tre sista frimånaderna.

En annan fördel är att du inte behöver komma ihåg att ladda ditt kort för en ny 12 månaders period. Det löser vi.

Skicka ansökan
Skicka in din ansökan/medgivande till Dalatrafik så att vi har den senast den 15:e i månaden innan du vill börja resa. Kortet börjar då gälla från den 1:a i månaden efter. Får vi in din ansökan efter den 15:e så får du vänta till den 1:a i nästkommande månad. D v s får vi din anmälan den 16 mars så skickar vi ut ett kort som börjar gälla den 1 maj.

Täckning måste finnas på kontot.
Betalaren ska se till att ett tillräckligt stort belopp finns på kontot för betalning på förfallodagen. Om kontobehållningen inte räcker för betalning på förfallodagen får betalningsmottagaren göra ytterligare uttagsförsök under de kommande vardagarna, som får omfatta högst en vecka.
Information om antalet uttagsförsök lämnas av betalningsmottagaren.

Om du tappar ditt kort
Om du tappar bort ditt kort så erbjuder vi tappa-bort-garanti. Kontakta vår kundservice, telefon 0771-95 95 95, så spärrar vi ditt kort och ett nytt kort skickas hem till dig. Om du tappat bort ditt kort mer än tre gånger under ett år kommer vi dock att debitera dig en kostnad på 100 kronor per tillfälle. En summa som dras från ditt konto.

Om du slutar åka
Om du slutar att resa kollektivt eller ändrar dina resvanor säger du enkelt upp ditt autogiro genom att meddela oss senast den 15:e i månaden så slutar kortet gälla vid innevarande månads utgång.

Skicka en e-post till autogiro@dalatrafik.se om du vill säga upp ditt autogiro.