Svenska English

Våra köpvillkor

Köpvillkor för mobilbiljett hos AB Dalatrafik
Dessa villkor tillämpas för köp av Dalatrafiks enkelbiljett via mobilbiljett samtsäkerhet kring personuppgifter.

Dalatrafik är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med beställning och betalning av Dalatrafiks enkelbiljett.

Du måste enligt lag ha fyllt 18 år för att handla via Klarna faktura. Denna lag gäller även för betalning via autogiro och e-handel av Dalatrafiks kort .

Köp av mobilbiljett vi Klarna faktura kan göras av minderårig endast med målsmans godkännande.

Personuppgiftlagen (PUL)
De uppgifter du lämnar i samband av ditt köp kommer att behandlas i ett för verksamheten databaserat register.( Samtycke enligt PUL § 12) för att Dalatrafik ska kunna genomföra köp samt skicka ut information. Personuppgifterna används i första hand inom Dalatrafik, men vissa uppgifter kan behandlas hos Dalatrafiks samarbetspartners. Personuppgifter kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Förfrågningar om att få ta del av allmän handling handläggs utifrån reglerna i offentlighetsprincipen och sekretesslagen.

Personuppgiftsansvarig för personuppgifter du lämnar är AB Dalatrafik orgnr:556206-2470.

Om du vill ha information om hur dina personuppgifter behandlas eller begära att felaktiga uppgifter ändras, kan du kontakta Dalatrafik på följande adress: Personuppgifter, AB Dalatrafik, Box 924, 781 29 Borlänge eller på Dalatrafiks hemsida, www.dalatrafik.se

Betalning
Du kan betala med kortbetalning online med Visa eller Mastercard (endast svenskt betalkort) eller Klarna faktura. Ingen begränsning finns av antal kortköp. Kontrollera med din bank vad som gäller vid internetköp.

Bekräftelse
Möjlighet finns för dig som kund att från appen begära kvitto, som då skickas till angiven mailadress.

Ångerrätt
Lagstadgad ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59), är inte tillämplig på avtal som avser transport såsom kollektivtrafik. Påbörjat färdbevis återbetalas ej.

Färdbevis som på något tekniskt/systemmässigt sätt inte fungerar reklameras, se nedan.

Fel
Är biljetten tekniskt/systemmässigt felaktig levererad ber vi dig ta kontakt med oss på telefon 0771-95 95 95, via kundservice@dalatrafik.se eller på adress: Mobilbiljett, AB Dalatrafik, Box 924, 781 29 Borlänge

Mer information om våra regler och kort hittar du under Dalatrafiks Resevillkor

Missbruk
Dalatrafik kan komma att spärra person från vidare användning av denna tjänst om tjänsten missbrukas.

Avtal
Om du genomför ett köp godkänner du samtidigt:

§  att Dalatrafik registrerar uppgifter om din bank

§  att Dalatrafik registrerar uppgifterna du lämnar i formuläret för att kunna genomföra kortköp

§  att Dalatrafik kan skicka ut viktig information