Svenska English

Köpvillkor för e-handel hos AB Dalatrafik
 

Dessa villkor tillämpas för köp av Dalatrafiks kort via www.dalatrafik.se på Internet.

Säkerhet kring personuppgifter
Dalatrafik är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med beställning och betalning av Dalatrafiks kort.

Du måste enligt lag ha fyllt 18 år för att handla elektroniskt via Internet. Denna lag gäller även för betalning via autogiro av Dalatrafiks kort .

Personuppgiftlagen (PUL)
De uppgifter du lämnar i samband av ditt köp kommer att behandlas i ett för verksamheten databaserat register.( Samtycke enligt PUL § 12) för att Dalatrafik ska kunna genomföra köp samt skicka ut information. Personuppgifterna används i första hand inom Dalatrafik, men vissa uppgifter kan behandlas hos Dalatrafiks samarbetspartners. Personuppgifter kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Förfrågningar om att få ta del av allmän handling handläggs utifrån reglerna i offentlighetsprincipen och sekretesslagen.

Personuppgiftsansvarig för personuppgifter du lämnar är AB Dalatrafik orgnr:556206-2470.

Om du vill ha information om hur dina personuppgifter behandlas eller begära att felaktiga uppgifter ändras, kan du kontakta Dalatrafik på följande adress: Personuppgifter, AB Dalatrafik, Box 924, 781 29 Borlänge eller på Dalatrafiks hemsida, www.dalatrafik.se

Betalning
Du kan välja mellan två betalningssätt: kortbetalning online eller via ditt Internetkonto hos din bank. För kortbetalning är det Visa och Mastercard som kan användas och för betalning på Internetbanken är det Handelsbanken, SEB, Swedbank eller Nordea. Ingen begränsning finns av antal kortköp.

Leveranstid
Om du köper din produkt före klockan 15:00 så finns den på ditt kort senast dagen efter.

Bekräftelse
Så snart betalningen godkänts visas en bekräftelse på din skärm. Vi skickar även en bekräftelse till den e-postadress du har uppgett vid beställningen.

Ångerrätt
Lagstadgad ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59), är inte tillämplig på avtal som avser transport såsom kollektivtrafik. Påbörjat färdbevis återbetalas ej.
Färdbevis som på något sätt gått sönder eller på något annat sätt inte fungerar reklameras, se nedan.

Fel, försening och förlorade kort
Är kortet felaktigt eller försenat ber vi dig ta kontakt med oss på telefon 0771-959595, via kundservice@dalatrafik.se eller på adress: E-handel, AB Dalatrafik, Box 924, 781 29 Borlänge.
Mer information om våra regler och kort hittar du i  våra Resevillkor

Missbruk
Dalatrafik kan komma att spärra person från vidare användning av denna tjänst om tjänsten missbrukas.

Avtal
Om du genomför ett köp godkänner du samtidigt:

  • att Dalatrafik registrerar uppgifter om din bank
  • att Dalatrafik registrerar uppgifterna du lämnar i formuläret för att kunna genomföra kortköp
  • att Dalatrafik kan skicka ut viktig information

Vi reserverar oss för eventuella ändringar av tider och priser.