Svenska English

E-handel

Du kan köpa alla våra Resekort Period via vår e-handel. Du kan också ladda ditt kort med reskassa. Vi rekommenderar att du har någon av följande webbläsare: Internet Explorer 11, Google Chrome, Firefox och Safari

Så här kommer du igång
Innan du kan handla i webbshopen behöver du ha ett Resekort. Det går inte att köpa ett nytt Resekort i shopen. Kort köper du ombord på bussen eller på något av våra försäljningsställen eller i någon av våra automater. Observera att du samtidigt måste ladda kortet med någon produkt eller reskassa, det går inte att köpa enbart ett kort. 

Du kan välja att skapa ett konto och registrera ditt Resekort, då kan du även se ditt saldo och spärra ditt kort. När du lägger upp ett nytt konto får du ett mail med en aktiveringslänk. När du klickar på länken kommer du tillbaka till webshopen och kan sedan logga in.
 
Du kan också köpa periodbiljetter och laddningar utan att registrera ett konto och ditt Resekort

Om du laddar ditt Resekort med antingen Resekort Period eller reskassa via e-handeln innan kl 15.00 så kan du använda den köpta produkten morgonen efter.

Det tar tid eftersom när du har köpt en eller flera produkter i e-handeln skickar vi en uppdatering om ditt köp till samtliga bussar i hela länet. Så att din biljett finns tillgänglig i alla våra fordon när du vill använda den.

Betalning
Du kan betala med VISA eller MasterCard.
Du kan även betala via din Internetbank (Handelsbanken, SEB, Swedbank eller Nordea).

Har du förlorat ditt Resekort med reskassa eller 30-dagars period kan du spärra kortet här i webshopen. Observera att kortet inte ersätts med ett nytt utan det spärras endast för användning.

Åldersgräns
Du måste enligt lag ha fyllt 18 år för att handla elektroniskt via Internet. Denna lag gäller även för köp av Dalatrafiks kort.

När du betalar med ditt bankkort så använder vi 3D Secure
3D Secure är en extra säkerhetsnivå när du betalar med ditt bankkort. När du ska betala med bankkort måste du identifiera dig genom att skriva en personlig säkerhetsnyckel. Dina inköp blir ännu säkrare och tryggare.

Den som ställt ut ditt bankkort kan hjälpa dig att ansluta till tjänsten.

Om något går fel
Vår kundservice, telefon 0771- 95 95 95, hjälper dig om du har frågor och funderingar.
Du kan också lämna dina synpunkter här.

Om du får problem när du använder vår e-handel så berätta vilken webbläsare och plattform (stationär dator, smartphone, ipad m.m) du använder och vilka problem du stött på