Svenska English

Autogiro

Du kan beställa alla våra Resekort period (30 dagar) med autogiro.

Ditt kort gäller i ett år men månadskostnaden dras bara de första 9 månaderna. De tre sista månaderna bjuder vi på. Det finns ingen möjlighet att ändra korttyp för de tre sista frimånaderna.

En annan fördel är att du inte behöver komma ihåg att ladda ditt kort för en ny 12 månaders period. Det löser vi.

Skicka ansökan
Skicka in din ansökan/medgivande till Dalatrafik så att vi har den senast den 15:e i månaden innan du vill börja resa. Kortet börjar då gälla från den 1:a i månaden efter. Får vi in din ansökan efter den 15:e så får du vänta till den 1:a i nästkommande månad. D v s får vi din anmälan den 16 mars så skickar vi ut ett kort som börjar gälla den 1 maj.

Om du inte har täckning när banken ska dra månadskostnaden från ditt konto?
Månadskostnaden dras i efterskott från kontot den 28:e i respektive månad, då måste det finnas pengar på ditt konto. Det görs tre försök att dra pengar från ditt konto: den 28:e, 29:e och den 30:e. 
Får vi inte in våra pengar efter dessa försök skickar vi ett brev till dig. Vi berättar att vi gjort tre försök att dra pengar från ditt konto men misslyckats. Ditt kort kommer att spärras omgående så att det inte går att använda

Om du återigen vill betala ditt kort via autogiro, så krävs en ny ansökan och nytt medgivande. Du har rätt att göra tre försök med autogiro inom en tolv månaders period.

Om du tappar ditt kort
Om du tappar bort ditt kort så erbjuder vi tappa-bort-garanti. Kontakta vår kundservice, telefon 0771-95 95 95, så spärrar vi ditt kort och ett nytt kort skickas hem till dig. Om du tappat bort ditt kort mer än tre gånger under ett år kommer vi dock att debitera dig en kostnad på 100 kronor per tillfälle. En summa som dras från ditt konto.

Om du slutar åka
Om du slutar att resa kollektivt eller ändrar dina resvanor säger du enkelt upp ditt autogiro genom att meddela oss senast den 15:e i månaden så slutar kortet gälla vid innevarande månads utgång.

Skicka en e-post till autogiro@dalatrafik.se om du vill säga upp ditt autogiro.

Ladda ner din folder här.

Fyll i, skriv ut och skicka in till oss.

Observera att posten inte godkänner att du skriver svarspostadressen för hand. Skriv ut broschyren dubbelsidigt eller tejpa ihop fram och baksida.

Foldrar för autogiro kan du hämta på hos våra försäljningsställen eller ringa till vår kundservice(0771-95 95 95) så skickar vi en.