Translate
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Svenska English

Våra Köpvillkor

Köpvillkor för mobilbiljett hos Dalatrafik
Dessa villkor tillämpas för köp av Dalatrafiks enkelbiljett via mobilbiljett samtsäkerhet kring personuppgifter.

Dalatrafik är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med beställning och betalning av Dalatrafiks enkelbiljett.

Du måste enligt lag ha fyllt 18 år för att handla via Klarna faktura. Denna lag gäller även för betalning via autogiro och e-handel av Dalatrafiks kort .

Köp av mobilbiljett vi Klarna faktura kan göras av minderårig endast med målsmans godkännande.

Betalning
Du kan betala med kortbetalning online med Visa eller Mastercard (endast svenskt betalkort), Klarna faktura, Swish eller företagskonto. Ingen begränsning finns av antal kortköp. Kontrollera med din bank vad som gäller vid internetköp.

Företagskonto
För att betala med företagskonto krävs att din arbetsgivare har anslutit sig till Dalatrafiks företagstjänst och att den som är administratör hos arbetsgivaren har lagt upp dig som godkänd användare. Arbetsgivaren/företaget faktureras för de resor som deras anställda/godkända användare gör.
Mer info >>>

Säkerhet kring personuppgifter
Kollektivtrafikförvaltningen är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med registrering av ditt bankkort. Det kort eller fakturakonto du registrerar skall vara ditt personligen - om inte överenskommelse gjorts med förmyndare eller förälder att nyttja dennes kort eller fakturakonto. Kollektivtrafikförvaltningen upprätthåller tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda personuppgifter. Du har rätt att få information om behandlingen av dina personuppgifter samt att begära att felaktiga uppgifter rättas. Om du har önskemål om information eller att en uppgift rättas kan du kontakta Kollektivtrafikförvaltningen skriftligen på nedan angivna adress.

Kollektivtrafikförvaltningen
Personuppgiftsansvarig
Box 924
781 29 Borlänge
Organisationsnummer: 232100-0180

Bekräftelse
Möjlighet finns för dig som kund att från app begära kvitto, som då skickas till angiven mailadress. 

Ångerrätt
Lagstadgad ångerrätt, enligt distans- och hemförsäljningslagen (2005:59), är inte tillämplig på avtal som avser transporter. Köp av biljett till mobiltelefon medför därför inte någon ångerrätt.

Vid fel/fördröjning av biljettleverans
Normalt sett ska du få din biljett inom en minut efter genomförd betalning. Dröjer det ändå innan du får din biljett beror det oftast på något problem hos din mobiloperatör. Det kan handla om att det just för stunden är något fel på mobilnätet eller att du inte har någon täckning just när biljetten ska distribueras. Dalatrafik återbetalar försenade mobilbiljetter om du ringer till vår kundservice inom 60 dagar från biljettköpet.  Du når kundservice på telefon 0771-95 95 95, via kundservice@dalatrafik.se eller på adress: Mobilbiljett, Dalatrafik, Box 924, 781 29 Borlänge.

Övriga kostnader och avgifter
Dalatrafik debiterar inga ytterligare avgifter utöver själva biljettkostnaden. Förfrågningar gällande eventuella kostnader för den datatrafik som användning av denna tjänst innebär, hänvisas i första hand till resenärens mobiloperatör.

Avesta
I Avesta är det gratis kollektivtrafik, du åker kostnadsfritt på linje 31, 32, 201, 202, 203, 204 och med Flextrafiken.
För resa inom Avesta med linje 101 och 267 gäller ordinarie biljettpris, linjerna ingår ej i den avgiftsfria trafiken. 

Resevillkor
Vid köp av biljett godkänner du som resenär Dalatrafiks Resevillkor.