Translate
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Svenska English

Kom i gång

Första gången du köper en mobilbiljett behöver du välja betalsätt. Detta gör du direkt i appen genom att antingen registrera ett kontokort, ange om du vill betala biljetten mot faktura (Klarna) eller betala med Swish. Senast använda betalsätt sparas som förval, men du kan lätt byta om du vill.

Observera att du måste ha ett svenskt mobilnummer och ett svenskt kreditkort för att kunna köpa en mobilbiljett.

Välj betalsätt genom att:

  • Öppna appen
  • Gå på menyn (tre streck i övre vänstra hörnet)
  • Välj ... mer > Betalsätt

Registrering av kontokort:

  • För att registrera ett kontokort fyller du i kortnummer, kortets giltighetstid samt CVV/CVC kod.
  • Kontokortets CVV/CVC kod anges vid varje köp.

Registrering av betalning mot faktura (Klarna)

  • För att registrera ett fakturakonto anger du ditt mobilnummer.
  • Du klickar sedan på ”Begär aktiveringskod” så får du din PIN-kod som ett SMS inom ett par sekunder.
  • Om mobilnummer inte räcker för att få ett Klarnakonto får du ett SMS med uppmaningen att först skicka “REG epostadress personnummer” till 71200 (skriv personnummer så här: ÅÅMMDDXXXX).
  • Om registreringen lyckas svarar Klarna med “Välkommer till Klarna. Ditt nummer är nu registrerat ...”
  • Gör sedan om “Begär aktiveringskod” i appen.
  • Om mer persondata krävs för att skapa ett Klarnakonto ombeds du att kontakta dem på www.klarna.se.

Swish

Är du inte redan kopplad till Swish så måste du göra det via din bank.

Information om Swish >>>

Du kan även välja att registrera ditt betalsätt efter att du valt den biljett du vill köpa.